BLOGRON COMMUNITY

Discussion => Freelancing => Topic started by: delwar on August 04, 2016, 02:25:00 AM

Title: What is the best way to get payment from New Zealand clients?
Post by: delwar on August 04, 2016, 02:25:00 AM
I have just got this question on my facebook page:

Quote
ভাইয়া আমি  অনলাইনে ছোট-খাটো কিছু কাজ করি । মাসে  $300NZD এর মত । আমি যার কাজ করি সে আমাকে ওখান থেকেই PayPal এর একটি অ্যাকাউন্ট খুলে দিতে চাচ্ছেন । উনি আমাকে western union এ  টাকা দেন । যা উনার জন্য একটু প্রব্লেম হয়  আর আমার টাকা তা তুলতে অনেক খরচ হয়ে যায়। 1 NZD  এর দাম ৫৬ টাকার মত কিন্তু western union আমাকে ৫০ টাকা করে দেয় । যার ফলে  $300NZD তুলতে আমাকে ১৮০০(প্রায়) টাকা দিতে হয় । 

এখন আমার প্রশ্ন হচ্ছে উনি যদি আমাকে একটা PayPal এর অ্যাকাউন্ট খুলে দেয় আর কার্ড টা আমাকে সেন্ট করে তাহলে কি আমি বাংলাদেশর কোন  A.T.M বুথ  থেকে টাকা তুলতে পারব ? আর  A.T.M.গুলা যদি টাকা  না দেয় তাহলে কি ভাবে টাকা  তুলবো?
Title: Re: What is the best way to get payment from Newzealnad clients?
Post by: delwar on August 04, 2016, 02:30:33 AM
The best way to pay for your client is through PayPal and credit card if they are in New Zealand. As, PayPal is still not available in our country (Bangladesh) and you are not happy with the conversion rate of Western Union, you can try to use Payoneer.

I have billed many times my client through Payoneer and they are residing on New Zealand too. Off-course this can be done when your client agrees to pay via credit card.

Another option is using 2Checkout to bill your client. With 2checkout you can withdraw earnings to your bank account and with Payoneer card too. This also have a catch. You must earn a significant amount, otherwise you will not be happy with all the charges.